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Clariana

Arquitectura efímera

Ancla descripció

Autores:

Alba Vallvè Salas i Pineda Vallvè Salas

Año:

2015

Emplazamiento:

Girona

Promotor:

Ajuntament de Girona

Colaboradores:

Maria José Salgado (Arquitecta)

Joaquim Creus Prats (Enginyer Industrial)

Fotografía:

Maria José Salgado i VVArquitectura

cla_ri_a_na. 1. Clar en un fullatge per on passa la claror. 2. esp Espai sense arbres dins un bosc. 3. TÈXTIL Defecte que a vegades presenten els teixits quan en certs espais tenen menys densitat de passades que la normal. Partim de la relació natura/arquitectura on la clariana serà el vincle a través de la metàfora. La clariana en el bosc és allà on hi arriba la llum del sol, on es permet el florir de la natura tot mostrant‐nos una explosió de vida i sensacions. Geometritzem la natura per transportar‐la a un pati gironí mitjançant un estructura cúbica de ferro, que ens serveix com a suport per evocar els arbres d’un bosc. En el gest de materialitzar la idea decidim recórrer a fils verds (troncs del bosc) i blancs (rajos de llum) com a motiu conceptual que ens transporti a un espai de calma i pau, una clariana en el bosc. L’accepció tèxtil de clariana dins la densitat d’un teixit és més que suggerent per escollir el cotó com element materialitzador de la proposta. La Gaura Liendheimeri és la flor escollida per la seva bellesa anàrquica, amb una gran densitat de fullatge baix i unes llargues tijes on despunten les seves delicades flors.
cla_ri_a_na. 1. Claro en un follaje por donde pasa la luz. 2. esp Espacio sin árboles en un bosque. 3. TEXTIL Defecto que a veces presentan los tejidos cuando en ciertos espacios tienen menos densidad de pasadas que la normal. Partimos de la relación naturaleza/ arquitectura donde el claro será el vínculo a través de la metáfora. El claro en el bosque es allí donde llega la luz del sol, donde se permite el florecer de la naturaleza mostrándonos una explosión de vida y sensaciones. Geometrizamos la naturaleza para transportarla a un patio de gerona mediante un estructura cúbica de hierro, que nos sirve como soporte para evocar los árboles de un bosque. En el gesto de materializar la idea decidimos recurrir a hilos verdes (troncos del bosque) y blancos (rayos de luz) como motivo conceptual que nos transporte a un espacio de calma y paz, un claro en el bosque. La acepción textil de claro en la densidad de un tejido es más que sugerente para escoger el algodón como elemento materializador de la propuesta. La Gaura Liendheimeri es la flor escogida por su belleza anárquica, con una gran densidad de follaje bajo y unos largos tallos donde despuntan sus delicadas flores.
cla_ri_a_na. 1. Clear foliage through which the light. 2. Space without trees in a fores. 3. TEXTILE defect that sometimes occur when tissues in certain areas have less density than normal past. We start from the nature / architecture relationship where the clear will be the link through metaphor. The clearing in the forest is where the sunlight arrives and allows the blossoming of nature showing an explosion of life and feelings. We geometrize the nature to transport to Girona's courtyard by a cubic structure of iron, which serves as support to evoke the trees in a forest.In the gesture of materializing the idea we decided to use green threads (logs in the forest) and white (sunlight) as conceptual reason that transport us into a space of calm and peace, a clearing in the forest.The textile definition of the word clearing (the lowest density of a tissue) is more than suggestive to chose the cotton as materializer element of the proposal. Gaura lindheimeri is the flower chosen for its anarchic beauty, with high density of foliage in his lowest part and a long stalks where blunt its delicate flowers
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